zondag 14 juli 2013

De laatste rechte lijn...

Nog vijf keer slapen en dan kunnen we eindelijk vertrekken. Oef...

De afgelopen dagen trok ik dagelijks op strooptocht om mijn lijstjes in te korten. Zonnebril, zonnecréme, antidiarreepillen, T-shirts, hemden, handtassen ... passeerden de strenge prijs/kwaliteitscontrole. Daarna verhuisden ze naar een van de koffers of een wachtbak. De collect&go-bakken hebben al meer dan hun diensten bewezen.
De laatste koopjes (cornflakes, choco, koekjes en snoepjes) zijn voor begin volgende week gepland. Dat laatste suikergoed is niet meteen de meest pedgogische aankoop, maar dient om de vele neefjes en nichtjes te vriend te houden. Manlief heeft niet minder dan drie zussen en zes broers. Nog maar de helft zorgde voor nageslacht wat de teller nu al op veertien kleinkinderen (de onze nietmeegerekend) brengt. Dat belooft voor de toekomst.

Mijn singernaaimachientje heeft ondertussen alweer hard gewerkt. Twee giraffenpulls, een handtas, een gsmzakje, drie puzzelzakjes en een geldgordel rolden van de band. De geïmproviseerde gordel moet mijn centjes veilig bewaren tijden onze reis. Straks stik ik nog even de lintjes die onze valiezen zullen sieren en wie weet, rest er nog wat tijd om een rokje of twee te maken.

Tja, het zijn drukke dagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten